Τα τελευταία χρόνια, οι αθλητικές διοργανώσεις έχουν υιοθετήσει μια στρατηγική που εστιάζει στην αύξηση του αριθμού των αγώνων σε κάθε σεζόν. Οι διοργανωτές προσβλέπουν στην ενίσχυση των εσόδων, στηριζόμενοι στην απλή λογική πως περισσότερα αθλητικά γεγονότα ισοδυναμούν με περισσότερες ευκαιρίες για προσέλκυση χορηγών και διαφημίσεων, αυξημένα έσοδα από τα τηλεοπτικά, περισσότερες πωλήσεις εισιτηρίων και ούτω καθεξής. Ωστόσο, η συνεχής αύξηση των υποχρεώσεων των ομάδων έχει σημαντικές συνέπειες για τους ίδιους τους αθλητές, την ποιότητα του προϊόντος και το γενικότερο οικοσύστημα του αθλητισμού.
Η Πλευρά των Διοργανωτών
Οι διοργανώτριες αρχές επιδιώκουν να αυξήσουν την προβολή των αγώνων και να διευρύνουν το κοινό τους. Οι περισσότεροι οργανισμοί, όπως οι εθνικές λίγκες, οι διεθνείς ομοσπονδίες και οι εμπορικοί φορείς, έχουν πράγματι καταφέρει να αυξήσουν τα έσοδά τους. Το ενδιαφέρον των χορηγών είναι υψηλό, καθώς τα αθλητικά γεγονότα προσφέρουν εξαιρετικές ευκαιρίες διαφήμισης σε ζωντανή μετάδοση. Ταυτόχρονα, η συχνότητα των αγώνων διατηρεί το κοινό συνδεδεμένο με τις ομάδες και τα πρωταθλήματα, δημιουργώντας μια αίσθηση συνέχειας.
Ωστόσο, ενώ τα οικονομικά οφέλη για τις διοργανώτριες αρχές δείχνουν να αυξάνονται -τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα-, τίθεται το ερώτημα αν αυτό το μοντέλο είναι βιώσιμο σε βάθος χρόνου. Η αύξηση των αθλητικών γεγονότων, χωρίς παράλληλη προσαρμογή στις ανάγκες των αθλητών, κινδυνεύει να οδηγήσει σε κόπωση τόσο από την πλευρά των αθλητών όσο και από αυτήν των θεατών, καθώς η ποιότητα του θεάματος αναπόφευκτα υποβαθμίζεται.
Η Πλευρά των Αθλητών
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της συχνότητας τραυματισμών, ενώ οι περιπτώσεις χρόνιας κόπωσης είναι πλέον συχνές.
Η επιβάρυνση αυτή οδηγεί σε σταδιακή μείωση της απόδοσης των αθλητών. Στους περισσότερους αγώνες, οι παίκτες δεν βρίσκονται στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους, καθώς προσπαθούν να προστατεύσουν το σώμα τους για τις κρίσιμες στιγμές της σεζόν. Η ψυχολογική είναι επίσης ένα σημαντικό κομμάτι, το οποίο συχνά υποεκτιμάται, καθώς οι αθλητές βρίσκονται παραπάνω χρονικό διάστημα μακριά από τις οικογένειές τους και αισθάνονται έντονα την ανάγκη να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ομάδων, των φιλάθλων και των χορηγών, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.
Συνέπειες στο Τελικό Προϊόν
Η πίεση που υφίστανται οι αθλητές δεν επηρεάζει μόνο τους ίδιους, αλλά και την ποιότητα του εκάστοτε αθλητικού προϊόντος. Οι ομάδες και οι παίκτες αναγκάζονται να εφαρμόσουν στρατηγικές διαχείρισης κατά τη διάρκεια της σεζόν, εστιάζοντας περισσότερο στην εξασφάλιση καλής φυσικής κατάστασης για τις κρίσιμες αναμετρήσεις, όπως είναι τα playoffs και οι τελικοί. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια της κανονικής περιόδου, οι αγώνες συχνά χαρακτηρίζονται από χαμηλότερη ένταση και ποιότητα.
Το αποτέλεσμα είναι ένα προϊόν που δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του κοινού. Οι φίλαθλοι ενδέχεται να απογοητεύονται από το θέαμα, κάτι που μακροπρόθεσμα μπορεί να μειώσει το ενδιαφέρον τους για το άθλημα και να τους απομακρύνει από την τακτική παρακολούθηση των αναμετρήσεων. Όπως και οι ομάδες, έτσι και οι φίλαθλοι είναι πιθανόν να εστιάζουν στο τελευταίο κομμάτι της σεζόν, όταν και οι αθλητές θα αποδίδουν τα μέγιστα.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
Πηγή άρθρου: www.thetotalbusiness.com