Business Inside
BUSINESS INSIDE Pro
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • PLUS+
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΑ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • FIND EXPERTS
    • ΑΡΘΡΑ
  • Πελοπόννησος
  • Τουρισμός
  • Επιχειρηματικότητα
  • Ανάπτυξη
Business InsideBusiness Inside
Font ResizerAa
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • PLUS+
Search
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • PLUS+
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΑ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • FIND EXPERTS
    • ΑΡΘΡΑ
Follow US
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

Οι ΗΠΑ «μαυρίζουν» την COSCO, η Αθήνα Ανησυχεί και το Παγκόσμιο Εμπόριο Περιμένει τον Ντόναλντ Τραμπ να Μπει στον Λευκό Οίκο

businessinside
Τελευταία ενημέρωση: 6 Φεβρουαρίου, 2025 15:45
businessinside
Μοιράσου το
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Σύμφωνα με το παγκόσμιο δημοσιογραφικό οργανισμό Reuters, ελληνικοί αξιωματούχοι εξετάζουν τις πιθανές επιπτώσεις που μπορεί να έχει για το λιμάνι του Πειραιά η απόφαση των Ηνωμένων Πολιτειών να συμπεριλάβει την COSCO στη «μαύρη λίστα». Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ πρόσθεσε την COSCO Shipping σε έναν ευρύ κατάλογο εταιρειών, οι οποίες συνεργάζονται με τον κινεζικό στρατό, σύμφωνα με τους ίδιους.

Αν και η συγκεκριμένη λίστα δεν έχει καμία νομική υπόσταση και στην πραγματικότητα δεν απαγορεύει στην COSCO και στις θυγατρικές της εταιρείες να δραστηριοποιούνται κανονικά στο παγκόσμιο εμπόριο, η απόφαση των ΗΠΑ έχει θορυβήσει την Αθήνα, καθώς όπως είναι γνωστό, ιδιοκτήτης και διαχειριστής του λιμένα του Πειραιά είναι η COSCO SHIPPING Ports.

Υπάρχει Πραγματικός Κίνδυνος;

Πριν προσπαθήσουμε να αναλύσουμε αν υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα για το λιμάνι του Πειραιά, πρέπει να αναφέρουμε πως η COSCO ανήκει στις τέσσερις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, κατέχοντας παραπάνω από το 10% της παγκόσμιας αγοράς, ενώ η COSCO SHIPPING Ports που αποτελεί τη θυγατρική του ομίλου η οποία ασχολείται με τη διαχείριση τερματικών σταθμών και λιμένων βρίσκεται στο «top-3» του αντίστοιχου πεδίου. Τα παραπάνω – και όχι μόνο – αποδεικνύουν πως η COSCO έχει μία ισχυρά εδραιωμένη θέση στη ναυτιλιακή βιομηχανία και γενικότερα στον κλάδο του παγκόσμιου εμπορίου η οποία δεν μπορεί εύκολα να κλονιστεί.

Αν και ευρισκόμενοι στην Ελλάδα είναι λογικό το μάτι μας να πηγαίνει κατευθείαν στον Πειραιά, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η COSCO έχει σχετικές δραστηριότητες σε παραπάνω από 10 χώρες (εκτός Κίνας). Αν δεχθούμε πως το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει αποδέκτης αρνητικών συνεπειών λόγω της απόφασης των ΗΠΑ να «μαυρίσουν» την COSCO, το ίδιο θα πρέπει να συμβεί και για τα λιμάνια της Αμβέρσας στο Βέλγιο, της Βαλένθιας στην Ισπανία, του Ρότερνταμ στην Ολλανδία και πάει λέγοντας. Κάτι τέτοιο προφανώς θα σήμαινε αποσταθεροποίηση του παγκόσμιου εμπορίου, κάτι το οποίο δεν μπορεί να είναι στόχος ούτε καν των Ηνωμένων Πολιτειών που έλαβαν την παραπάνω απόφαση.

Συνεπώς, η γενικότερη εκτίμηση μας είναι πως η οποιαδήποτε επίπτωση που θα μπορούσε να έχει η απόφαση των ΗΠΑ για το λιμάνι του Πειραιά θα είναι μικρής εμβέλειας, αν μιλήσουμε καθαρά σε επιχειρησιακό επίπεδο. Βάζοντας τον πολιτικό παράγοντα στην εξίσωση, τα πράγματα αλλάζουν. Οι ισορροπίες που θα θελήσει να κρατήσει η ελληνική κυβέρνηση μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας και κατά πόσο οι πιέσεις από τη μία ή την άλλη πλευρά διαδραματίσουν ρόλο στις εμπορικές σχέσεις και την στρατηγική της χώρας μας στο διεθνές εμπόριο δεν είναι εύκολο να προβλεφθούν. Αν και πάλι φαίνεται δύσκολο να επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου και ένα από τα πιο πολυσύχναστα ολόκληρης της Ευρώπης, πολλές φορές οι πολιτικές αποφάσεις ορίζουν διαφορετικά τους κανόνες και οι σταθερές αλλάζουν.

Τι Στοχεύουν οι ΗΠΑ;

Οι Ηνωμένες Πολιτείες γνωρίζουν αρκετά καλά πως δεν μπορούν να «πνίξουν» τόσο εύκολα την COSCO, ειδικά από τη στιγμή που δεν έχουν να αντιπαραβάλουν μία αντίστοιχη Αμερικάνικη δύναμη στον κομμάτι των μεταφορών και της διαχείρισης λιμένων. Συνεπώς, ο τρόπος για να περιορίσουν την κινεζική υπεροχή είναι η δημιουργία τεχνητών δυσκολιών, οι οποίες μεταφράζονται σε επιπλέουν δασμούς, μαύρες λίστες, και ούτω καθεξής.

Οι ΗΠΑ φαίνεται να ανοίγουν ολοένα και περισσότερα μέτωπα με την Κίνα, καθώς πέρα από την απόφαση να συμπεριληφθούν η COSCO και άλλες κινεζικές εταιρείες στη μαύρη λίστα, και τις απειλές για νέο εμπορικό πόλεμο με την αύξηση των δασμών σε κινέζικα προϊόντα, ο νεοεκλεχθείς πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δεν απέκλεισε πρόσφατα την πιθανότητα χρήσης πολεμικών τακτικών για να ανακτήσει τον έλεγχο του καναλιού του Παναμά. Σε σχετική ερώτηση, ο Τραμπ εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για την αυξανόμενη κινεζική επιρροή στην περιοχή.

Η στρατηγική των ΗΠΑ φαίνεται να είναι η εξουθένωση των κινεζικών δυνάμεων σε πολλαπλά επίπεδα και η δημιουργία δεύτερων και τρίτων σκέψεων στο παγκόσμιο εμπόριο σχετικά με τις εταιρείες που προέρχονται από τη χώρα του μεταξιού. Θυμίζουμε πως πριν από μερικούς μήνες, οι ΗΠΑ είχαν ανακοινώσει την ανακάλυψη κατασκοπευτικού μηχανισμού σε γερανογέφυρες κινεζικής κατασκευής, οι οποίες είχαν τοποθετηθεί σε αμερικανικά λιμάνια

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Πηγή άρθρου: www.thetotalbusiness.com

Σου προτείνουμε να διαβάσεις

Θέση μάχης από τις εταιρείες πληροφορικής στην αμυντική βιομηχανία

Καραμολέγκος: Μια ελληνική ιστορία εξέλιξης, στρατηγικής αναδιάρθρωσης και βιώσιμης ανάπτυξης

Η Qualco στο χρηματιστήριο: Ελληνική τεχνολογία, διεθνείς βλέψεις και το μεγάλο στοίχημα

Σε ποιες ελληνικές startups ρίχνουν τα λεφτά τους οι επενδυτές

Tesla: Η εταιρεία του Μασκ χάνει έδαφος παγκοσμίως, αλλά κερδίζει στην Ελλάδα

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Facebook Twitter Copy Link Print
Μοιράσου το

Δημοφιλή άρθρα

Στη Megas Yeeros το πρώτο επενδυτικό deal του EHRF II

businessinside 3 λεπτά ανάγνωσης

Ουκρανία: Απογοητευμένος ο Ζελένσκι από την αντίδραση της αμερικανικής πρεσβείας για την επίθεση με πυραύλους

businessinside 2 λεπτά ανάγνωσης

Ο Δήμος Κιλελέρ προσλαμβάνει για 15 θέσεις εργασίας

businessinside 1 λεπτά ανάγνωσης

Προϋπολογισμός 2025: Αυξημένα κατά 409 εκατ. τα έσοδα από φόρους τον Ιανουάριο – Πρωτογενές πλεόνασμα άνω των 2 δισ. ευρώ

businessinside 4 λεπτά ανάγνωσης

Διαβάστε ακόμα

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

Υπερυπολογιστής «Δαίδαλος»: Πώς η Ελλάδα μπαίνει στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και των δεδομένων

2 λεπτά ανάγνωσης
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

Τα χρυσά ανεκτέλεστα των εταιρειών πληροφορικής

3 λεπτά ανάγνωσης
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

Τηλεπικοινωνίες: Γιατί οι πάροχοι «βγαίνουν» εκτός συνόρων για έργα πληροφορικής 

4 λεπτά ανάγνωσης
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

Γιατί οι μικρές ελληνικές εταιρείες πληροφορικής κερδίζουν σημαντικά μερίδια αγοράς την τελευταία τριετία

3 λεπτά ανάγνωσης

Social Networks

Facebook-f Twitter Youtube Rss

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του businessinside.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2025

businessinside.gr | Ταυτότητα
Ιδιοκτησία – Δικαιούχος domain name: MEDIACON MON. I.K.E.
Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: mediacon@fantasylogic.gr

Ανάπτυξη & Σχεδιασμός MEDIACON MON. I.K.E. © 2025
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?